marioninargentinie.reismee.nl

eerste week Argentinie

Vandaag heb ik een rustdag ingelast in Puerto Natalis, een leuk stadje in chileens Pathagonie met voortreffelijke restaurantjes.De chilenen hier zijn vriendelijke en bescheiden mensen..

Irene is vandaag gaan hiken in het enorme Parc Torres del Paine. , een prachtig natuurgebied met veel heuvels, bergen en grote meren.. Gisteren hebben we een rondtoet door dit park gemaakt met kleine wandelingen.Ik ben verkoudengeworden, heb last van mijn keel en adem zwaar, dus vandaag maar rustig aan.

We hebben ook hectische dagen achter de rug met 2 keer om 4 uur opstaan ! In Ushuaia, el fin del mundo, hebben we zaterdag een schitterende bootttocht gemaaktnaar de zeeleeuwen en pinguins eilanden. over het Beagle kanaal.. Op zondag een trekking van 3,5 uur on het park Tierra del Fuego.

Het was lekker weer in Ushuaia, maar hier in Puerto Natalisstaat een koude wind, wel zonnig soms..Ook onze gastvrouw loopt te kuchen.

De eerste dagen waren we natuurlijk in Buenos Aires.Een heel schoon en inderdaad design hostel. We hebben veel rondgelopen en een paar keer met Emiliano en zijn dochter gegeten, 1 keer bij zijn moeder thuis. Erg gezellig.Buenos Aires doet aan Barcelona denken: brede stopen en strate.- Hoogtepunten: Museum del bellas Artes , tango op de plaza in de volkswijk san Telmo en Dante´s huis , een prachtig gebouw geinspireerd op de divina comdia van Dante. . Mooi uitzicht over de stad.

Op vrijdag zijn we naar de Tigre Delta gegaan met de trein , 30 km vamn B.A., een natuurgebied waar veel inwoners van B.A. een buitenverblijf hebben. Het was natuurlijk mooi weer, 28graden, en we hebben lekker rond gevaren en gegeten..

Irene zal vanavond om tienuur wel moe thuiskomen! Ik ga lekker lunchen en genieten van een vrije dag. . Morgen met de bus naar el Calafate, Weer terug naar Argentinie.