marioninargentinie.reismee.nl

gisteren:laatste dag in Pathagonie

Ik had gisteren al een verhaaltje geschreven met bovenstaande titel, maar dit kon die computer blijkbaar niet verwerken. We waren toen nog in Peninsula Valdes.

Na onze lange en vermoeiende busrit vanaf el Calafate belanden we op maandagmiddag weer met onze neus in de boter in ons nieuwe hostel in Puerto Madryn, Hi Pathagonie.Die avond werd er een 4-sterren vismaaltijd bereid door de amateurkok,Gaston, Op het menue stond : witte zalm, grote garnalen en coquilles en allerlei groenten. het was heerlijk!

In Puerto Madryn zijn we de volgende dag gaan fietsen, bergop in de hitte.. gekkenwerk.. We hebben het overleefd en de zeeleeuwencolonie gezien, maar wel wat verbrand. daarna aan het strand wat bijgekomen.De dag erop zijn we naar Peninsula Valdes gegaan met een tourbus.

Met de boot aldaar walvissen gespot. Deze kwamen erg dicht langszij....was wel erg indrukwekkend,. daarna naar de pinguincolonie , erg leuk die 4 weken donzige net geboren pinguins.

Verder nog naar een andere plek gegaan waar zeeolifanten en zeeleeuwen waren. Soms komen hier orka.s om jonge zeehonden te verorberen. Gisteren hadden ze nog orka s gezien, maar vandaag niet..

Gisteren daar gebleven en een rustdag ingelast..

Vandaag zijn we dus alweer in Buenos Aires bij Emiliano.

We gaan straks met hem naar vrienden toe en daar oud en nieuw vieren

Een knallend feest met lekker veel champagne, schijnt....

Het is nu bijna 12 uur bij jullie: dus voor iedereen nu de beste wensen en een gelukkig nieuwjaar!

Irene

Leuke verhalen Marion, ik had het niet beter kunnen opschrijven ;)

En namens mij natuurlijk ook iedereen gelukkig nieuwjaar! Wij hebben nog 4 uur te gaan.

xXx Irene